1-Hemşirelik hizmetlerinin amaç ve felsefesi doğrultusunda, hastanede çalışan
hemşire-ebe ve sağlık memurlarının gereksinimlerine uygun olacak şekilde hizmet
içi eğitim programlarını planlar, yürütür ve değerlendirir.
2-Hastanede göreve başlayan tüm hemşire, ebe ve sağlık
memurlarının genel oryantasyon eğitimlerini planlar, yürütür ve değerlendirir;
genel oryantasyon eğitimi sonrası birim oryantasyon eğitimlerini yaparak ve
kurum prosedürleri ile belirlenmiş değerlendirme araçlarını kullanarak birime
uyumlarını takip eder.
3-Hizmet içi eğitim planlarını oluştururken bilimsel gelişme
ve yenilikleri, Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından iletilen
gereksinimleri, önemli gün ve haftaları göz önünde bulundurur.
4-Eğitim programlarının oluşturulması ve uygulanmasında
gerekli hallerde ilgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapar, eğitim ortamı için
gerekli kaynak ve malzemelerin kontrolünü sağlar.
5-Hizmet içi eğitim planlarının ve programlarının kurum
prosedür ve olanakları doğrultusunda mevcut iletişim araçlarını kullanarak
duyurulmasını ve çalışanların haberdar olmasını sağlar.
6-Hastanede yapılan diğer eğitim programları ile
koordinasyonu sağlamak üzere ilgili birimlerle sürekli iletişim halinde olur.
Hemşirelerin birim bazında hazırlanan hizmet içi eğitim planlarının
oluşturulmasında sorumlu hemşire ile işbirliği yaparak eğitim gereksinimleri
ile ilgili önerilerde bulunur.
7-Hizmet içi eğitim ve genel oryantasyon eğitimine
katılanlara ait kayıtların tutulmasını sağlar ve takibini yapar.
Gerçekleştirilen hizmet içi eğitimlere ait bilgileri, her ayın ilk haftası
içinde Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü’ne rapor olarak sunar ve verileri Kamu
Hastaneler Birliği Güney Sekreterliği’ ne gönderir.
8-Gerçekleştirilen eğitim programlarını değerlendirir ve
sonuçlara göre gerekli değişiklikleri yapar, belirlenen eksikliklere göre
eğitim planlar.
9-Eğitim değerlendirmeleri sonucunda elde edilen katılım
sonuçlarını Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü ile paylaşır ve kurum olanakları ve
prosedürleri doğrultusunda ödül sistemi (yeni sorumluluklar, katılım/teşekkür
belgesi vb.) geliştirmeye çalışır.
10-Mesleki bilgi ve becerilerini arttırmak için kongre,
sempozyum, workshop vb. etkinliklere katılır. Eğitim teknolojisindeki yeni
gelişmeleri izler ve uygular.
11-Hemşirelik hizmetlerinin ve hasta bakımının
geliştirilmesine yönelik araştırmalar yapar ve projeler geliştirir.
Gerçekleştirilen araştırma ve proje sonuçlarının klinik uygulamaya yansımasını
sağlar. Hemşirelik alanında bilimsel araştırma ve çalışma yapmak isteyen
hemşire, ebe ve sağlık memurlarına rehberlik eder.
12-Güncel ve mesleki yayınları izler, meslektaşlarını gelişme
ve yeniliklerle ilgili bilgilendirir. Bilgi ve becerileri arttırmak amacıyla
hemşire, ebe ve sağlık memurlarının kurum dışında düzenlenen kurs, kongre,
sempozyum vb. etkinliklere katılımını teşvik eder.
13-Hasta ve hasta yakınları için bilgilendirme amaçlı broşür,
afiş, kitapçık v.b. hazırlar, hasta ve hasta yakınlarının eğitimine katkıda
bulunur.
14-Hastalara verilen hemşirelik bakımı ve ilgili hemşirelik
aktivitelerine yönelik standart, politika, hedeflerin geliştirilmesini ve
uygulanmasını sağlar.
15-Kliniklerde hastalara verilen hemşirelik bakımını
değerlendirmek üzere düzenli olarak ziyaret eder, hemşirelik hizmetlerine ilişkin
kayıtları gözden geçirir, verilen bakımı gözler ve değerlendirir; tespit edilen
eksik ve hataların giderilmesine yönelik gerekli eğitimleri planlar, uygular ve
değerlendirir.
16-Öğrenci hemşirelerin eğitimi için uygun çalışma ortamını
oluşturur, öğretim elemanları ile işbirliği yaparak okul-hastane işbirliğini
sağlar.
17-Oluşturulan sağlık politikalarının yürütülmesinde, mevzuat
çerçevesinde karar mekanizmalarına katılır.