Kozaklı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi Sivil
Savunma Birimi :
Düşman taarruzlarına, tabii afetlere ve büyük yangınlara karşı hastanemiz
çalışanları, hastalar ve refakatçilerin can ve mal kayıplarının en aza
indirilmesi, hastanemiz faaliyetlerinin idamesinin sağlanması ve acil bir
şekilde tamir ve ıslahların yapılabilmesi için tüm görevli birimlerimizce
yürütülmeye çalışılacak olan her türlü silahsız, koruyucu, kurtarıcı tedbir ve
faaliyetlerdir
Sivil Savunma Birimi Görev ve Yetkilerimiz:
1.Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu
planları güncellemek,
2. Kamu kurum ve kuruluşlarının tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,
3. Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,
4. Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç
ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak,
mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,
5. Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli
ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını
sağlamak,
6. Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri
bilgilendirmek,
7. Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve
bunların gereklerini yerine getirmek
8. Kurumu ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl
Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında
işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
9. Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve
işlemleri yürütmek
10.Bakanlar Kurulunca; 19.12.2007 tarih ve 2007/12937 sayı ile kabul
edilen ve Resmi Gazetede yayımlanan “Binaların Yangından Korunması
Hakkındaki Yönetmelik” hükümleri çerçevesinde, işyerinde gerekli yangın
önleyici tedbirleri almak, aldırtmak, malzemelerini temin etmek, yangına ilk
müdahale için kat görevlileri tespit ve teşkil etmek, görev verilen personelin
eğitimlerini yaptırmak.
11. Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi
ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,
12. Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve
yürütmek,
13. Afet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik,
radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, güvenlik ve ilk yardım konularında
kurum personeli ile, kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim
vermek veya verdirmek,
14. Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili
düzenlenen tatbikatlarda kurumu adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu
konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,
15. Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve
işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,
16. Kurumun Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin
sekretarya hizmetini yapmak, İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile
koordinasyonu sağlamak,
17. Koruyucu Güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu
sağlamak, üst amir adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,
18. İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi
tarafından verilen görevleri yapmak.
1-Kontrol Merkezi Ve Karargah Servisinin Görevleri:
İkaz ve alarm haberlerini almak ve yaymak,
b. Sivil savunma servislerini sevk ve idare etmek,
c. Üniteleri arasındaki haberleşmeyi, sevk ve idareyi
sağlamak,
d. Mahalli sivil savunma idare kademeleri ile irtibatı
ve gerektiğinde karşılıklı yardımlaşma ve işbirliğini sağlamak,
e. Komşu müesseselerle haberleşmeyi ve gereken
hallerde karşılıklı yardımlaşma ve işbirliğini sağlamak,
f. NBC tehlikelerine ait haberleri değerlendirerek
müessese çevresi içindekilere ve bölgesindeki sivil savunma idare kademelerine
bildirmek,
Olağanüstü zamanlarda hastanelerdeki sivil savunma
faaliyet ve hareketlerinin sevk ve idaresi için bir kontrol merkezi ve bu
merkezde bir karargâh servisi kurulur.
2. Emniyet ve Kılavuz ( Koruma)
Servisinin Görevleri:
a. Hastanenin iç ve dış emniyetini sağlamak,
b. Şüpheli şahısları tespit ve polise haber vermek,
c.Tehlike sıralarında personelin sivil savunma talimat
ve isteklerine uygun şekilde hareketlerini düzenlemek, kılavuzluk etmek,
d.Panik ve kargaşalıkları ve moral bozucu hareketleri
önlemek,
e.Trafiği kontrol etmek,
f. Taarruz devresi sonrasında yağmacılığı
önlemek, kurtarılan malları emniyet altında bulundurmak,
g.NBC maddeleri ile bulaşmış sahalar ve
patlamamış momba veya mermilerin yerlerini tespit ve halkın yaklaşmasına mani
olmak,
h. Gizleme ve karartma tedbirlerini kortrol
etmek
3. İtfaiye Servisinin Görevleri:
a.Hastane içinde çıkacak yangınları kontrol altına
almak ve söndürmek,
b.Müessese bölgelerindeki radyoaktif dekontaminasyonu
(yıkamak suretiyle) yapmak,
c. Can kurtarma faaliyetlerine ve enkazların
kaldırılmasına yardım etmek,
d. Barışta ve seferde yangını önleyici tedbir ve
tertipleri kontrol ve sağlamak.
4.Kurtarma Servisinin Görevleri:
a. Enkaz altında kalanları kurtarmak,
b.Kurtarma sırasında yaralılara ilk acil yardımı
yapmak,
c.Binalarda meydana gelen basit bozuklukları onarmak,
tehlikeli durumda olanların desteklenmesini veya yıkılmasını sağlamak.
4. İlkyardım Servisinin Görevleri:
a.Kurtarılan kazazedelere ilk acil yardımı yapmak.
b.Kazazedenin şuuru yerinde ise vaka hakkında bilgi
almak; değilse duruma göre bir yargıya varmak.
c.Kanama varsa durdurmak.
d.Solunum güçlüğü çekiyorsa suni teneffüs
metotlarından birini uygulamak.
e.En yakın sağlık kuruluşuna sevk etmek.
f.Ölülerin kimliklerinin tespiti, sahiplene teslimi
veya gömülmeleri ve bıraktıkları eşyaların tespiti işi de, sosyal yardım
servisinin de yardımı ile bu servis tarafından yapılır.
5. Sosyal Yardım Servisinin Görevleri:
Bu servis deirenin yapısına (büyük-küçük) göre;
1 - Enformasyon kısmı,
2 - Acil yedirme kısmı,
3 - Barındırma ve giydirme kısmı.
a) Tehlike sırasında personeli durum hakkında sık sık
aydınlatmak, morallerini kuvvetlendirmek, moral bozucu söylentilerin çıkmasını
önlemek,
b) Daire personelinin ihtiyaç halinde geçici yedirme,
giydirme, barındırma ve haberleşme hizmetlerini yapmak,
c) Ailesinden ayrı düşen fertlerin, mahalli sosyal
yardım servisi ile işbirliği yaparak haberleşmelerini ve buluşmalarını
sağlamak,
d) Ölülerin kimliklerinin tespiti, sahiplerine teslim
veya gömülmeleri ve bıraktıkları malların tespiti hususlarında sağlık servisine
yardım etmek, kayıtlarını tutmak,
e) Taarruz sonrası devrede müessese için ihtiyaç
bulunan işçiyi tedarik etmek..
5. Teknik Onarım Servisinin Görevleri:
Tarruzların tesiri ile müessesenin
makina ve diğer enerji ve imal tesisleri ile elektrik, su, havagazı,
kanalizasyon, telefon gibi teknik şebekelerde vukua gelebilicek, kısa zamanda
yapılması mümkün basit bozuklukların acil ıslah ve onarımlarını yapmak, faaliyetlerinin
devamlarını sağlamaktadır.