Hastanemizde görevini yapan tüm çalışanlarımızın görev başındayken ya da yaptıkları görevle ilgili olarak sonradan ( SABİM-CİMER Başvurusu veya iş çıkışı vb.) sözel veya fiziksel şiddete maruz kalabilmektedir. Bundan dolayı Sağlık Bakanlığı sağlık çalışanlarımızın güvenli ortamlarda ve yüksek motivasyonla çalışmasının sağlanması amacıyla 2012 yılında Çalışan Güvenliği Genelgesi yayınlamıştır.
Genelgeyi okumak için tıklayınız...
Kozaklı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi;
Başhekim : Dr. Sedat ORHAN
Birim Sorumlusu: Tuğçe KILIÇ
Birimin Yeri: Hastanemiz zemin kat diş poliklinikleri yanı
Dahili Numara: 419
Şiddete maruz kalan tüm çalışanlarımız Beyaz Kod verebilir.
Beyaz kod vermek için olay anında bulunduğunuz yerde varsa panik butonlarını kullanabilir veya;
1111 numaralı dahili hattı arayarak Beyazkod çağrısı yapabilirler.
Ayrıca 113 nolu Sağlık Bakanlığı Çağrı Merkezi ya da Beyaz kod web sitesini kullanarak bildirim yapılabilir.
Beyaz kod verdikten sonra doldurulması gereken evraklar:
Hukuki işlemler ve yardım açısından zaman kaybı olmadan şiddet olayının adli mercilere intikali için aşağıdaki belgelerin doldurulup imzalı bir şekilde birimimize ulaştırılması gerekmektedir.
1-Beyaz Kod Ön Bilgilendirme Formu.pdf
2-Hukuki Yardım Talep Formu.pdf
3-Kişisel Veri Paylaşım Bilgilendirme Formu.pdf
4-Olay Tutanagı Örneği.pdf
5-Psikososyal Destek Talep Formu doc.pdf
*Çalışanlarımızın talep ve önerilerini değerlendirebilmek için aşağıdaki talep ve öneri formunu doldurarak birimimize ulaştırmalarını rica ederiz.
Talep ve Öneri Formu.pdf
HİZMETTEN ÇEKİLME;
Sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilir.
a) Hizmetten çekilme talebi, kurum tarafından belirlenen yöneticiye ( mesai dışında süpervizör-nöbetçi memur-nöbetçi idari hekim vb. mesai içinde ise servis sorumlusu-birim sorumlusu-müdür yardımcısı-başhekim yardımcısı gibi ) sözlü veya yazılı olarak bildirilecektir.
b) Bildirim üzerine yetkili yönetici, olayı derhal değerlendirerek hizmetten çekilme talebinin uygun olup olmadığı hakkında gecikmeksizin karar verecektir.
c) Yetkili yönetici, hizmetten çekilme talebini uygun bulduğu takdirde hastanın sağlık hizmeti almasına ve tedavisinin devamına yönelik tedbirleri güvenlik tedbirleriyle birlikte alacaktır. Bu kapsamda ilgili hastanın sağlık hizmetini devam ettirecek yeni sağlık çalışanını belirleyecek, kurum içerisinde bunun mümkün olmaması halinde hastanın hizmet alabileceği başka bir sağlık kurumuna sevkini ve hizmet alımını sağlayacaktır. Bu süreç sırasında hastanın tedavisinin aksatılmamasına itina edilecektir.
07 Mayıs 2024